בריאותחינוך
פופולרי

מי ינצח את מי? הקורונה את האנושות או הילדים את ההורים?

"הישרדות". זה שם המשחק. מי ישרוד ומי לא? מי החזק ומי החלש? האם זו הקורונה ש"תנקה" את האנושות? או ילדינו אשר יחסלו אותנו? בימי קורונה אלו חשוב לא רק לשרוד, אלא לדעת כיצד לעשות זאת בחוכמה. הנה מספר עצות מועילות לשרוד את הנגיף ואת הילדים. ושיהיה בהצלחה לכולנו!

חשיבותו של הלו"ז

למי מכם שעוד לא הכין לו"ז מסודר עבור ילדיו ולמען שפיותו, אנא הכינו אחד בדחיפות. כידוע ילדים אוהבים גבולות וסדר. בדיוק כפי שהם יודעים שבשעת ערב הם אוכלים ארוחת ערב, מתקלחים, מצחצחים שיניים וקוראים סיפור לפני השינה, כך חשוב פי עשרות מונים שידעו שיש להם סדר יום בתוך כל הבלגן.

חשוב להכין לו"ז מסודר שבו כתוב בדיוק מה קורה בכל שעה של היום, גם אם ישנן אי אלו חריגות, עדיין חשוב מאד להקפיד על קיומו של הלו"ז ככל הניתן. במהלך ימות השבוע הקפידו על כך שהילדים יתלבשו בבגדים ולא ישארו בפיג'מות, זה חשוב כדי שיבינו שהם אינם בחופש ושזה לא יום שבת, אלא יום רגיל בשבוע שיש להם מטלות בו. הקפידו שיצחצחו שיניים והתחילו את היום עם ארוחת בוקר מזינה.

זמן ללימודים

נצלו את שעות הבוקר להכנת שיעורים, מטלות ומשימות לימודיות. אלו השעות הטובות ביותר לעסוק בפעילות לימודית. אם יש לכם מספר ילדים נסו לשלב את כולם יחדיו. הסבירו לכל ילד מה המטלות הנדרשות ממנו, ועזרו בשעת הצורך ולא כליווי מתמיד לצד הילד. הקפידו לבדוק את עבודתם בסיום המטלה כדי לוודא שאכן הם הבינו מה נדרש מהם, ושאכן עשו את המטלה כראוי.

שעת כושר

אחר־כך נמליץ לכם לעשות עם הילדים שעת כושר, פנו את הרהיטים מהסלון, אם יש לכם מזרני יוגה הביאו אותם ופרשו אותם על רצפת הסלון. שימו מוזיקה קצבית והחלו בפעילות אירובית לחימום. אם אינכם יודעים לאלתר תרגילים, תוכלו תמיד להיעזר באחת מהתוכניות הרבות של הכושר המופיעות ברשתות ובערוצי הטלוויזיה, ולהתחיל בפעילות גופנית המותאמת לכולכם.
בתום הפעילות הקפידו לשתות הרבה מים, ולאחר כחצי שעה תוכלו לשבת עם הילדים לארוחת צוהריים.

בזמן זה, יש להקפיד יותר מתמיד על תזונתם של הילדים, הם חסרי פעילות גופנית, הם אינם יכולים לצאת החוצה, לרוץ, לקפוץ ולהשתולל כפי שהם יכולים לעשות בדרך כלל, ולעיתים חוסר המעש והשעמום מולידים רעב שאינו אמיתי. לכן, הקפידו לבשל אוכל טרי ולא להזמין אוכל מבחוץ, והקפידו על שתיית מים מרובה.

אחר־כך אם עליכם לעבוד מהבית במקביל, תוכלו לשים לילדים סרט נחמד, ובזמן שהם צופים תוכלו לשבת ולעבוד. בשעות אחר הצוהריים, תוכלו לשבת עם הילדים ולהכין יחדיו יצירות שונות או לתת להם דפי צביעה, דפים חלקים לציור, צביעה בפנדה, צביעה בגואש או פעילויות נוספות אשר אינן מצריכות את הישארותכם לצד הילדים במקרה שעליכם להמשיך ולעבוד.

כמו כן, הקפידו שלילדים יש שעות משחק ושהם אינם מעבירים את הימים מול מסכי המחשב, הטבלאט והאייפון. הם יכולים להרכיב פאזלים, לשחק במשחקי זיכרון, לשחק בבובות, חיילים ואפילו להרכיב אוהל ביתי משמיכות וכריות.

בערך בסביבות השעה שש הקפידו שהילדים יסדרו את החדרים שלהם ואת הבלגן שנוצר במהלך היום בבית. המשיכו למקלחות וארוחת ערב, צחצוח שיניים ואז להמשיך לסיפור לפני השינה.

טיפ קטן ומועיל: תנו לילדים מדבקת הצטיינות, על כך שעמדו בלו"ז ושעשו את כל המטלות כנדרש. הדבר ישמח אותם מאד, ואף ייתן להם מוטיבציה להמשיך כך.

חשוב מאד שתדבקו בלו"ז כמה שרק ניתן, כדי להקל הן על הילדים והן על עצמכם. ונקווה שהתקופה הזו תעבור עלינו כמה שיותר מהר ובבריאות שלמה.       

(tags)
העלה עוד

כתיבת תגובה

Back to top button