אוכל
פופולרי

מנות ראשונות לליל הסדר

ליל הסדר הוא זמן מיוחד, זמן למפגש של משפחה וחברים. והעיקר, זמן להשוויץ עם מנות ראשונות טובות ומושקעות, כי הרי מי באמת רוצה להמשיך לאכול אחריהן?!

רק מרק

מנה ראשונה מצוינת תמיד, ממלאה את הלב ומחממת את הבטן, בעיקר בערב ליל הסדר, היא המרק. יש מגוון רחב של מרקים טעימים וטובים, שניתן להכין לחג הפסח כגון: מרק אפונה סמיך ועשיר, מרק תירס סיני למי שמעוניין לצאת מהקופסה, וכמובן מרק עוף עם ירקות שורש והרבה קניידלך מסורתי וממלא.

מרק חגיגי במיוחד וקצת שובר שגרה לערב ליל הסדר, הוא מרק עגבניות אפוי בתנור. מרק זה שאינו שגרתי, מתאים לאירועים מיוחדים, ובמיוחד לליל הסדר מכיוון שהוא על טהרת העגבניות בלבד.

מטגנים מעט בצל סגול חתוך לקוביות גדולות וכמה שיני שום. מניחים בסיר שמתאים לתנור מספר עגבניות חתוכות לרבעים (עם הקליפה), קצת חומץ בלסמי בשביל הטעם וציר מרק עוף שיכסה את העגבניות ממש מעט.. מכניסים לתנור ל-40 דקות עד שהעגבניות רכות ומתפרקות בקלות, (ניתן לבדוק עם כף עץ אם הן רכות מספיק, ולהשאיר עוד קצת אם יש צורך) אחר כך יש להוציא מהתנור ולטחון. ניתן להגיש את המרק עם כף עגבניות מיובשות טחונות מלמעלה, אשר תשדרג את טעמו המיוחד של המרק עוד יותר.

קציצות קלילות כמנה ראשונה

מנות נוספות שהן תמיד אהובות בארוחת ליל הסדר, ולעיתים נטרפות עוד לפני שהגיעו לשולחן, הן הקציצות. אין זה משנה אם מדובר בקציצות בשר או קציצות עוף, קציצות ירק ממגוון עלים וקציצות עשירות בירקות שאפשר לשלב בהן כמעט כל ירק שיש בבית, כמו: בטטות, קישואים, בצל, גזר, דלעת, תפו"א עגבניות. מגרדים הכל, מוספים ביצה וקמח מצה, תבלינים ומטגנים (ניתן גם לאפות בתנור).

קציצות טעימות ומומלצות, שמתאימות גם לברכות הסדר, והן קלילות ונאכלות בכיף על ידי ילדים ומבוגרים כאחד, הן קציצות הפראסה/כרישה. ניתן לעשותן אפילו בשריות עם עוף טחון . להכנת הקציצות פורסים את הכרישה ומבשלים במים עד שתתרכך. מוסיפים תפו"א מגורר, מלח פלפל וביצה (אם רוצים ניתן להוסיף עוף טחון), מערבבים בקערה ומטגנים במחבת.

סלט לכל אירוע

ארוחות חג רבות מוזמנים, מתהדרות תמיד בסלטים מגוונים. סלטים חמים או סלטים קרים. סלטים עם מגוון של ירקות טריים כגון: חסה, בצל, עגבניות, גמבה, מלפפונים, גזר ובעצם כל ירק שאוהבים. ניתן להוסיף לסלט ירקות פשוט, רצועות בטטה מקולפות שטוגנו בשמן עמוק על מנת לקבל קישוט מרשים, ניתן גם להוסיף גרעינים מסוגים שונים כמו גרעיני חמנייה, גרעיני דלעת, זרעי פשתן או שומשום כדי להעשיר אותו.

סלט מצויין ופשוט להכנה הוא סלט חסה העשוי מחסה עגולה, פרוסות של בצל סגול כדי להעניק צבע מרענן ומגוון של גרעינים ואגוזים (אגוזי מלך או פקאן) מוקפצים מעט במחבת חמה מעט שמן זית ולימון , והנה סלט יפיפה, קל ומרשים לארוחת החג.

גלילות במגוון טעמים

מנות ראשונות נוספות יפות למראה, וכמובן גם לטעם, הן גלילות מסוגים שונים. ניתן להכין גלילות חצילים עם גבינה ברוטב עגבניות אפויות בתנור, או גלילות נייר אורז ממולאות בבשר טחון עם צנוברים או עם מגוון פטריות שונות אפויות בתנור. להכנה יש לקחת שניים או שלושה סוגי של פטריות ולחתוך לפרוסות יחד עם בצל. להקפיץ במחבת עם מעט מלח ופלפל. יש לחכות שהפטריות יתקררו מעט, לפני שממלאים בהן את דפי האורז.

לסיכום, שולחן סדר ערוך ומסודר, יקרוץ עוד יותר עם מגוון מטעמים וצבעים שיונחו עליו. ניתן לסדר את המנות בצלחת גדולה או קערה מרכזית אחת (או יותר לפי מספר המוזמנים) מכל מנה ייקח כל סועד לפי רצונו, וניתן אפילו לפנק עוד יותר בסידור צלחות אישיות לפי מספר המוזמנים, ובהן תונח המנה הראשונה ממש כמו במסעדת שף מפוארת.

(tags)
העלה עוד

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

Back to top button