בריאותמהעולם
פופולרי

נגיף הקורונה

קוביד 19 או בשמו המוכר נגיף הקורונה התפרץ במחוז ווהאן שבסין והפך במהירות לנושא שמעסיק את העולם העוקב בחרדה אחרי ניסיונות הטיפול ומניעת התפשטותו ברחבי העולם כולו. הנגיף הכניס את סין כולה על 1.4 מיליארד תושביה למצב חירום ולנקיטת פעולות קיצוניות כמו עוצר על ערים שלמות והכנסה להסגר ובידוד של אנשים שנחשדים כחולים.

אולם האיום אינו רק בריאותי כמובן, יש לו השלכות מרחיקות לכת כמעט על כל היבט בחיינו ולכן מניעת התפשטותו הפכה להיות משימת גלובלית שבה שותפות כמעט כל מדינות העולם.

נכון להיום מסתמכים כל כלי התקשורת העולמיים על המידע שנמסר מהרשויות הסיניות, אך עם זאת, הולכים ומתרבים סימני השאלה לגבי אמינות הנתונים והיקפיהם כשהערכה היא שהיקף החולים והמתים גבוה בהרבה מהמספרים הרשמיים שמפורסמים.

על פי המידע הרשמי מספר המתים מהמחלה חצה את רף ה-1,500 אנשים כולם במזרח אסיה. מאותם מקורות נמסר שהתפשטות הנגיף נבלמה וגרף העלייה בכמות הנדבקים נעצר. בארצות אירופה השונות מתגלים חולים ראשונים במחלה ואף פורסם על מקרה מוות ראשון בצרפת. מקרה ראשון של הידבקות במחלה תועד גם במצרים.

ישראל גם היא החלה בפעולות מניעה והסברה על מנת למנוע ככל האפשר את התפרצות הנגיף וההדבקה שלו. נכון להיום מתוך כ-150 ישראלים שהיו חשודים כי נשאו את הנגיף, אף לא אחד מהם אובחן כחולה במחלה. לעומת זאת, מספר ישראלים השוהים בספינת שיט תענוגות הנמצאת בהסגר מול חופי יפן חשודים כי נדבקו במחלה.

התפרצות המחלה גורמת לשיבוש גדול בפעילות של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם – סין, שהפכה להיות בשנים האחרונות למרכז היצור והסחר העולמי, נמצאת במצוקה וכמוה גם אלפי החברות הגדולות בעולם אשר מייצרות את מוצריהן בסין.

מדענים מכל העולם שוקדים בימים אלה על מציאת חיסון ותרופה למחלה אך התחזית לפתרון המיוחל עתיד להגיע רק בעוד כשנה כלומר ב-2021 .

(tags)
העלה עוד

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

בדוק גם
Close
Back to top button