אוכל
פופולרי

מה חשוב לדעת לקראת צום יום כיפור

בכל שנה, בתאריך י' בתשרי, חל יום כיפור. כידוע, הדרך לציין את אותו היום, הוא דרך צום. בצום מתחיל בערב ט' בתשרי ונגמר 25 שעות אחרי, בי' בתשרי. יום כיפור מגיע 10 ימים אחרי ראש השנה ו4 ימים לפני סוכות. רגע לפני הצום, נהוג לעשות 'ארוחה מפסקת'. ארוחה עשירה לרוב במאכלים עדתיים, שאוכלים אותה יחד כל בני המשפחה רגע לפני שנכנס הצום. רבים שואלים, אילו מאכלים הם המומלצים ביותר לאכול לפני ארוחה מפסקת? וגם, איך לגרום לצום להיות קל יותר, דרך הכנה מראש? על השאלות האלו, אנחנו נענה לכם עכשיו.

הימים שלפני הצום

הימים הקודמים ליום כיפור יכריעו עד כמה יהיה לכם קשה בצום. ישנה חשיבות גדולה למה אוכלים ושותים בימים הקודמים לו, מכיוון שזו תהיה האנרגיה שבה הגוף הולך להשתמש. אם נכניס אליו את המאכלים הנכונים, אתם ודאי תחושו בהבדל ובקלות בה אתם צמים. ישנם כמה כללים, חלקם ידועים וחלקם פחות, על מנת לגרום לצום להיות נעים ושתרגישו טוב במהלכו. ראשית, לשתות הרבה מים.

מינימום 3 ליטרים, וכמובן כל המרבה זה משובח. שנית, להימנע מקפאין. קפאין זה לא רק הקפה של הבוקר, אלא גם שתייה מתוקה ותה. מניעת קפאין בבת אחת עלולה לגרום למיגרנה, ועדיף לקחת כמה ימים על מנת לעשות זאת בצורה מבוקרת. כמוכן, מומלץ לאכול פחמימות מורכבות בתוספת ירק וחלבון. על מנת שהגוף יהיה חזק מספיק ויהיו לו את כל הוויטמינים הדרושים על מנת לעבור את הצום בתחושה טובה. בנוסף, ביום של ערב יום כיפור, מומלץ לאכול משהו קטן בצהריים, ובארוחה המפסקת לאכול כמו שצריך.

מה מומלץ לאכול בארוחה מפסקת?

לא משנה אילו מנות לארוחה מפסקת תבחרו, העיקר שתשימו לב אילו ערכים ומה הכמות של האוכל שאתם מכניסים לגוף. ראשית, המנה המפסקת לא אמורה להיות גדולה יותר מכמות האוכל אותה אתם צורכים בדרך כלל. ארוחה גדולה לא תמנע מהרעב להגיע, אלא יגרום לכם להרגיש עייפים וכבדים. שנית, שמו לב שאתם אוכלים מכל הסיבים התזונתיים- סלטים, קטניות, חלבון בשר או חלבון צמחוני, וכמוכן- גם שומן, על מנת שתהליך העיכול יהיה איטי, מה שיגרום לתחושת שובע לאורך זמן.

נוסף על כך המנעו ממאכלים המלאים במלח ובסוכר. מומלץ להימנע ממאכלים מלוחים, היות והם גורמים לתחושת צמא. אם תשתו בכמות גדולה יחד עם הארוחה, אתם עלולים למצוא את עצמכם כבדים ועייפים, ובמקרה הזה ריבוי שתייה לא יעזור והרי שתרגישו צמאים במהלך הצום. מומלץ להימנע מסוכרים, כמו שתייה מתוקה, לחם לבן ותפוח אדמה, היות וסוכר מעורר רעב ועליכם להיות שבעים לטווח הארוך ביותר.

הרגע שאחרי הצום

מנות לארוחה מפסקת והימים שלפני הצום אינם הדברים היחידים שחשוב לשים לב אליהם. רגע אחרי הצום, בו אנחנו רק רוצים לאכול את כל מה שיש, מומלץ לעשות זאת גם כן בהדרגה. ראשית, עם תום הצום, יש לשתות שתי כוסות מים, בשביל להרגיע את הגוף. לאחר מכן, יש לאכול מאכלים קטנים וקלילים, כמו עוגייה, פרוסת עוגה פרי כמו אבטיח, על מנת להרגיע את הרעב.

לעיתים קרובות, אלו יספיקו על מנת להרגיע את השובע לאורך זמן. ולכן, מומלץ לאכול ארוחה חצי שעה לפחות מסיום הצום. שימו בצלחת שלכם ירקות רבים על מנת לקבל את הסיבים התזונתיים החשובים ביותר חזרה לגוף. כמוכן, אכלו עד שובע, אין צורך לאכול מעבר למה שאתם מסוגלים לאכול בשגרה שלכם.

(tags)
העלה עוד

מאמרים קשורים

Back to top button