אינטרנט
פופולרי

כתיבת מאמרי קידום לאתרים: מדוע התוכן כה חשוב בשנת 2020?

מספר פעמים בשנה חברת "גוגל" משפרת את האלגוריתם שנועד לבנות את דף תוצאות החיפוש בשפות שונות. בשנים האחרונות אנו עדים לשיפור משמעותי של יכולת "הבנת" התוכן על ידי גוגל והערכת איכות הכתיבה. פרמטרים שונים כמו שפה עשירה ושימוש במילים נרדפות, פיסוק וריווח נכונים כמו גם נתונים המשולבים במאמרים, הם רק חלק מהדרך שבה הבינה המלאכותית המשולבת בדף, מגלה אילו תכנים יתאימו לגולשים בכל חיפוש. לכן, כאשר כותבים מאמרים כיום, חשוב יותר מתמיד לשים לב לאיכות הכתיבה וליצירה של תכנים משמעותיים, המעניקים לגולשים ערך מוסף ומושכים אותם לקרוא את המאמר עד סופו.

נסו למצוא כותבים המומחים בעולם התוכן של האתר שלכם

אחת הדרכים הפשוטות לייצר תוכן לאתר שיהיה איכותי ומקיף, היא שימוש בכותבים הבקיאים בנושא שבו עוסק המאמר. לעתים, תמצאו כותבים כלליים המומחים בניסוח תקין בעברית, אך אינם מכירים כלל את הנושא שעליו הם כותבים. המאמרים שיכתבו על ידי נותני שירות אלה, היו יכולים לעלות ברשימת תוצאות החיפוש לפני עשור או יותר. אך כיום, כאשר האלגוריתם מסוגל לזהות את ההקשר שבו נכתבים התכנים, הוא יכול להבדיל בין תוכן מקצועי הנכתב לעומק, לתוכן כללי הנכתב כלאחר יד.

תוכן (צילום: depositphotos)

כותבים מומחים ידעו להציג בשפה עשירה את התחום, אם עשו מחקר מקיף על נושא המאמר, הם יוכלו לציין עובדות שאינן מופיעות במקומות אחרים. כמו כן, חשוב למצוא כותבים הקוראים על הנושא ביותר ממקור אחד או מכירים אותו על בוריו, ויכולים לכתוב עליו מאמר מעמיק ללא מחקר מקדים. חשבו לדוגמה איזה מאמר אתם הייתם יכולים לכתוב על נושא שבו אתם בקיאים כמו תחום העיסוק שלכם או תחביב שבו אתם עוסקים במשך שנים. כך, כותבים המתעניינים או עוסקים למחייתם בנושאי פיננסים ונדל"ן, יוכלו לכתוב על נושאים אלה לעומק, בעוד כותבים המתמחים בתחום הקולינרי, יוכלו להפיק תכנים מרתקים ומעמיקים בנישה זו. חשוב כמובן לא להעמיס את מילות המפתח באופן לא טבעי באתר כדי שישאר קריא.

ניתן לשלב במאמרי הקידום גם כתיבה אינפורמטיבית ושיווקית

מאמרי קידום יכולים להיות חלק בלתי נפרד מאתר הבית שלכם או להיות משולבים באתרים חיצוניים המפנים לאתר ולהיכתב במספר סגנונות שונים. ניתן להדריך את הכותב שיכתוב על הנושא המבוקש בצורה אינפורמטיבית או בטון שיווקי. חשוב לזכור כי התכנים המשולבים באתרכם אינם נקראים רק על ידי מנועי החיפוש, אלא ישמשו גם כדי להציג את החברה, המותג, השירות או מוצריכם בפני לקוחות פוטנציאליים.

מאמרים שנכתבים עבור בלוג מקצועי ומשמשים לקידום האתר, יכולים להיות מעמיקים ואינפורמטיביים ולהעניק לקורא תובנות ומידע שלא הכיר לפני שקרא את המאמר. על פי מחקרים רבים אחד הגורמים המעודדים אדם לקרוא את התכנים שלכם עד סופו, הוא יצירת חוויה של חידוש, למידה ועניין. אם אתם כותבים את המאמרים רק כדי לשלב מילות מפתח, מבלי ליצור חוויה של לימוד, סביר להניח שהוא יעזוב את הדף אותו הוא קורא תוך מספר שניות.

חלק בלתי נפרד גם בשנת 2020 מהציון שהאלגוריתם שגוגל יעניק לדף, הוא ה- "”Bounce Rate או אחוז האנשים שעזבו את הדף לאחר מספר שניות ולא המשיכו לקרוא. לכן, חשוב להמשיך לרתק את הגולש בכל פסקה ופסקה שאתם מוסיפים לתוכן.

דרך נוספת להעשיר את התוכן היא באמצעות יצירה של אינפוגרפיות, תמונות וקטעי וידאו המשולבים בתוך הטקסט, ומשמשים כדי להמחיש את הנאמר בצורה גרפית. ניתן לשלב בכל מאמר מספר אלמנטים ויזואליים שישמשו כהפסקה בקריאת הבלוג הרציפה.

לסיכום, העשור האחרון בתחום קידום האתרים המחיש את היכולות המתקדמות של האלגוריתם של גוגל להבדיל בין תוכן איכותי ועשיר לתוכן דל שנכתב למטרות קידום האתר בלבד. חשוב לשים לב לשימוש מאוזן במילות המפתח ובצפיפות מינימלית, כדי להפוך את התוכן לקריא. כאשר אתם מחפשים מומחים לצורך כתיבת מאמרים לקידום, מומלץ להיעזר בשירותיהם של כותבים המומחים בנישה שבה אתם עוסקים. הכתיבה צריכה לחדש לקורא ולהעניק לו את החוויה שרכש ידע חדש בזמן שקרא את המאמר שלכם. חוויה זו תעודד את הקורא להמשיך לקרוא את המאמר עד סופו, דבר שיעזור לכם להשיג ציון איכות גבוה לדף שבו הוא מתפרסם.

(tags)
העלה עוד

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

Back to top button