לייף סטיילמהעולםתיירות ונופש
פופולרי

חמש חוויות שאסור לפספס בפריז

עוד בימים בהם שלט בצרפת המלך לואי ה-14, ועד ימינו אנו, פריז הוכתרה לבירה העולמית של סוד החיים הטובים. הפריזאים יודעים לאכול, מבינים ביין (ולא מהססים לשתות אותו גם בצוהרי היום), יודעים להתלבש (בשיק ממש לא מתאמץ ועדיין להיראות נפלא), אוחזים ברזומה משובח של תרבות והיסטוריה מרתקים והשפה שלהם נשמעת כמו שיר הלל לרומנטיקה, ליופי ולאסתטיקה. השילוב הזה יוצר את אחת החופשות הכי יפות שתוכלו לאחל לעצמכם. הפריזאים, כך נראה, פיצחו את סוד החיים הטובים. עם תכנון עירוני נפלא, שפע של אטרקציות ומסעדות שהמילים "אסור לפספס" מתפרצות מהן – אתם חייבים לעצמכם, לפחות פעם אחת, ביקור בעיר האורות. הנה חמש אטרקציות בפריז שכדאי לקחת בהן כשאתם מגיעים לפריז, שיגלו לכם אט אט את סודה של העיר היפה והמיוחדת הזו.

תוכן (צילום: pixabay)

התמצאות במרחב

פריז מחולקת ל-20 רובעים היוצרים יחד צורה של מעין שבלול. הרובעים בעלי המספרים הנמוכים יותר, ממוקמים בחלקו הפנימי של ה-"שבלול", ובעלי המספרים הגבוהים ממוקמים בחלקו החיצוני. מלבד המיקום הפיזי, כל אחד מהרובעים גם מאופיין באופי ובסגנון שונה. אם אתם מתכננים טיול בפריז ומתלבטים באיזה רובע כדאי ללון, חשוב לדעת שחלקו הפנימי של השבלול הפריזאי הוא גם האזור שבו סביר להניח שתעדיפו לחפש מלון או דירת נופש, שכן הם נחשבים לידידותיים יותר לתייר. עם זאת, מחירים בפריז ללינה אינם זולים, ולכן ככל שתתרחקו מהמרכז כך תמצאו לינה במחירים אטרקטיביים יותר.

הרובעים המרכזיים של פריז

ברובע הראשון נמצא מוזיאון הלובר, בשני נמצא מגדל אייפל, ברובעים השלישי והרביעי – הנחשבים למומלצים מאוד לתיירים, נמצא אזור המארה וכיכר הבסטיליה, הרובע החמישי מכונה גם "הרובע הלטיני", השישי ממוקם בשדרות סן ז'רמן היפות, הרובע השביעי גובל במגדל אייפל ובמוזיאון ד'אורסיי וברובע השמיני תמצאו את שער הניצחון והשאנז אליזה. ברובע התשיעי נמצא גם בניין האופרה היפהפה. הרובע האחד עשר נחשב אף הוא למרכזי מאוד, שכן הוא גובל ברובע הרביעי ובכיכר הבסטיליה.

תוכן (צילום: pixabay)

חמש חוויות פריזאיות לטיול מושלם

מוזיאון הלובר

תוכן (צילום: pixabay)

מוזיאון הלובר הוא אחד ממוזיאוני האמנות החשובים והוותיקים בעולם. במוזיאון אוסף עצום של יצירות מופת, עתיקות ופסלים, יותר מ-73,000 יצירות הפרושות על פני ארבע קומות, ומחולקות למספר קטגוריות: ציורים, אמנות דקורטיבית, עתיקות מהמזרח הקרוב, עתיקות מצריות, יווניות, אטרוסקיות ורומאיות, אמנות איסלמית, הדפסים ועוד. היצירה הפופולרית ביותר במוזיאון היא ה"מונה ליזה" של לאונרדו דה וינצ'י, לצד "החירות המובילה את העם" של דלקרואה, פסל הפרש של המלך לואי ה-14, "המדונה בין הסלעים" של לאונרדו דה וינצ'י וכן פסל "ונוס ממילו". מוזיאון הלובר מושך אליו מדי שנה כ-10 מיליון מבקרים, והוא נחשב לאחד האתרים המתויירים ביותר בפריז.

קונסיירז'י

זהו לא אתר הנחשב לחובה למבקר בפריז, אך בעינינו מדובר באחד המבנים המרתקים בעיר, המעניק הצצה להיסטוריה המקומית טרום המהפכה הצרפתית. זהו אחד השרידים העתיקים ביותר מארמון הסיטה, שבו ישבו מלכי צרפת מהמאה העשירית ועד המאה הארבעה עשר לספירה. לאחר מכן הוסב חלק מהארמון לבית סוהר, ובשרידים שנותרו ממנו ניתן לבקר עד היום ולצפות בצינוק ובחדרי האסירים הצפופים, ואפילו להיות בחדר שבו בילתה מארי אנטואנט, מלכת צרפת, בעת המהפכה הצרפתית בטרם נשלחה אל מותה הטראגי.

קפה דה פלור

אם המילים "בית הקפה הוותיק ביותר בפריז" גורמות לכם להתרגש, אתם חייבים לבקר במקום היפהפה הזה. "קפה דה פלור" נוסד בשנות השמונים של המאה התשע עשרה, ומשך אליו לאורך השנים הוגי דעות, אנשי רוח, סופרים מפורסמים ואת הקהל הבוהימייני הפריזאי, שהגיע לדון בעניינים שברומו של עולם. בין המבקרים הקבועים בבית הקפה נמנים: הצייר פאבלו פיקאסו, הסופר רמון קנו והמשורר רמי דה גורמון.

שכונת מונמרטר

תוכן (צילום: pixabay)

ואן גוך, דאלי, פיקאסו ועוד שלל אנשי רוח, בילו בקומונה שבשכונת מונמרטר את ימיהם. אך זוהי ממש לא הסיבה היחידה לבקר בשכונה המיוחדת הזו, הממוקמת על גבעה ברובע השמונה עשר של פריז, בסמוך לכנסייה העצומה "סקרה קר" (הנחשבת ליעד תיירותי נהדר בפני עצמו, ממנו נשקפת תצפית מרהיבה לעיר כולה). שם באזור מנותק מעט מהעיר ההומה, התקיים אחד ממעוזי הבוהמה המרכזיים של פריז, ובו היו ציירים, אמנים, סופרים ואנשי רוח נוספים שיצרו ובילו ברחובות הצרים. עם השנים אבד במעט הקסם המיוחד של הגבעה, אך רחובותיה עדיין מלאים בציירים, בתי קפה קטנים וציוריים ובמרחק נסיעה קצר, תוכלו לבקר אפילו בבית הקפה שבו צולם הסרט הצרפתי המפורסם "Amélie".

שוק הפשפשים סנט אואן

אם אתם חובבים עתיקות, אוהבים להחיות את העבר דרך פיסות אמנות ודקורציה ישנות ורוצים להכיר את פריז האמיתית של פעם, הגיעו אל שוק העתיקות הגדול ביותר בעיר – "שוק סנט אואן". השוק המיוחד מושך אליו מעל ל-180,000 מבקרים בשבוע, המגיעים לפשפש בין 3,000 דוכני עתיקות מגוונים, הפרושים בארבע עשר חלקי השוק. בין השאר תוכלו למצוא בשוק: פריטי אספנים, תכשיטי מעצבים וינטאג', ריהוט עתיק יפהפה, ביגוד ושלל ענתיקות נדירות.

(tags)
העלה עוד

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

Back to top button