אקטואליהמהעולם

בחירות ארה"ב: מי יתמודד מול הנשיא טראמפ בנובמבר?

הנשיא טראמפ עבר שנה לא קלה, עמוסת חקירות ואפילו ניסיון הדחה מצד המפלגה הדמוקרטית. הבחירות הצפויות בנובמבר יהיו בצל מחלת הקורונה, שאת השלכותיה הכלכליות נראה בקרוב ומדינה מפולגת שמחציתה תומכת בפעולותיו של הנשיא הנוכחי ומחציתה מעוניינת בשינוי משמעותי. המפלגה הדמוקרטית עדיין לא בחרה מי יהיה המועמד שיצטרך להתמודד בנובמבר. יש מספר מועמדים מובילים וכרגע, על פי הסקרים לפחות, נראה שלשלושה מהם יש את הסיכוי הגדול ביותר להיבחר.

שלושת המועמדים המובילים לראשות המפלגה הדמוקרטית

המועמד הראשון הוא ברני סנדרס בן ה-78, מתמודד מטעם המפלגה הדמוקרטית שנחשב לסוציאליסט ביותר מבין המועמדים המובילים. מסע הבחירות שלו מבוסס על הבטחה ליישם ביטוח רפואי לכל אמריקאי ומיסוי של חברות הטכנולוגיה "רודפות הבצע" לטענתו. חלק מהביקורת שמטיחים בו, הן מתוך המפלגה והן מקרב הרפובליקנים הקשורה להיותו קיצוני בדעותיו, בהשוואה למועמדי השמאל המתונים יותר.

המועמד השני הוא פיט בוטיג'ג' בן ה-38, (המועמד הצעיר ביותר במפלגה הדמוקרטית. בבחירות המקדימות באיווה הצליח לסחוף אחריו מעל רבע מהקולות. אם יבחר הוא יהיה המועמד הראשון מקהילת הלהט"ב שזוכה להנהיג את המפלגה ועובדה זו מעניקה לו יתרון במדינות בהן לקהילה ייצוג משמעותי. כחלק ממצע הבחירות שלו הוא מציין את השמירה על האדמות הציבוריות של ארה"ב, אותן עשוי הנשיא טראמפ למכור לידיים פרטיות כדי  להקטין את החוב הלאומי של ארה"ב.
(בתחילת מרץ הודיע פיט בוטיג'אג' כי הוא פורש מהמירוץ על מנת לחזק את המועמדים המובילים. נראה שהדמוקרטים מעודדים את ברני סנדרס להמשיך לאור ההצלחות הרבות בפרימריז במדינות שבחרו עד כה)

גם בוטיג'ג' מציין במצע את ביטוח הבריאות מדיקייר לכל אדם, אך רק אם ירצו לבחור ברכישת הביטוח. טענה זו נועדה לאזן את הביקורת שהוטחה כנגד התוכנית הדומה בתקופתו של ברק אובמה, "אובמה-קייר" שחייבה כל אמריקני לרכוש ביטוח בריאות או לשלם קנס אם אינו רוכש ביטוח זה (בתנאי שהכנסתו הכלכלית מאפשרת רכישה של ביטוח בריאות).

המועמד השלישי הוא ג'ו ביידן בן ה-77, שסביב הניסיון לחקור את בנו באוקראינה החל מסע ההדחה של הנשיא טראמפ. ביידן נחשב לאחד מהמועמדים המובילים, אך הפופולריות שלו צנחה מעט בסקרים לאחר ניסיון ההדחה שכשל. הוא נחשב כחלק מהפלג המתון יותר במפלגה הדמוקרטית ומדגיש כיום את תמיכתו בהזדמנות שווה לכל אדם בארה"ב. כפי שנכתב באתר הבית של המועמד ל"מערכת כלכלית המתגמלת את אלה שעושים בפועל את העבודה" (בקריצה למעמד הפועלים בארה"ב).

מדוע יש כל כך הרבה מועמדים מובילים במפלגה הדמוקרטית?

בעוד הרפובליקנים מתאגדים מאחורי הנשיא הנוכחי ואף הביעו את אמונם בו במשפט ההדחה, הדמוקרטים מתלבטים בין מועמדים צעירים ומבטיחים לבין המבוגרים ובעלי הניסיון. החשיבות הרבה בבחירת ראש מפלגה שיוכל לנצח בבחירות הבאות את הנשיא השנוי במחלוקת, הופכת את מצע הבחירות שלהם למשני. כעת, כאשר הבחירה היא בין אופיו של טראמפ לאופיו של המועמד מצד הדמוקרטים לנשיאות, תוצאות הבחירות בפריימריז (הבחירות המוקדמות), הדמוקרטיים יהוו מראה ברורה המשקפת את הלך הרוח של הבוחר האמריקני והערכים הנמצאים בראש סדר העדיפויות שלו.

(tags)
העלה עוד

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

Back to top button