ספורט

נציגות ישראל באולימפיאדת טוקיו 2020

אולימפיאדת טוקיו היא האולימפיאדה ה-17 שבה תשתתף משלחת ישראלית.
נכון לינואר 2020 ישראל תשלח לאולימפיאדה 55 ספורטאים שיתחרו בעשרה ענפים שונים והם: אתלטיקה, גלישת גלים, התעמלות אומנותית והתעמלות קרקע, ג'ודו, קליעה, רכיבה, שחייה, שייט אופניים ובייסבול. זאת תהיה המשלחת הגדולה ביותר של ספורטאים שאי פעם נשלחה למשחקים האולימפיים. במאמר הזה נסקור בקצרה את נציגינו הבולטים לאולימפיאדה.

התעמלות אמנותית- לינוי אשרם התקווה הגדולה למדליה

תוכן (צילום: depositphotos)

אחת מגולות הכותרת של נציגות ישראל באולימפיאדה היא בענף ההתעמלות האמנותית. את ישראל מייצגות בענף זה לינוי אשרם וניקול זליקמן.
לינוי אשרם שהחלה להתאמן בגיל שבע, והשתתפה בתחרויות בינלאומיות מגיל 12 היא אחת הכוכבות המעוטרות ביותר המשלחת הישראלית.
בשנת 2015 היא קבעה הישג היסטורי כשהייתה למתעמלת הישראלית הצעירה ביותר לזכות במדליית זהב בתחרות גרנד פרי בברנו. בנוסף זכתה בתחרות זאת בשלוש מדליות כסף ובמדליית ארד.
ב-2017 באליפות אירופה שנערכה בבודפשט הונגריה, לינוי זכתה במדליית הארד בתרגילי החישוק והאלות, ובהמשך אותה שנה בתחרויות המכביה ה-20 זכתה אשרם בחמש מדליות זהב.
בהמשך צברה לינוי מדליות נוספות בתחרויות שונות ברחבי העולם, ואף זכתה בתואר סגנית אלופת העולם באליפות העולם ב-2018 שנערכה בסופיה, שם זכתה בשלוש מדליות, שתיים מכסף ואחת מארד. זאת הייתה הפעם הראשונה שישראלית זוכה במדליית הכסף בתחרות אישית באליפות העולם, הישג שיא של מתעמלת אומנותית מישראל.
בשנת 2019 חוותה אשרם פציעה מעיקה, שאילצה אותה לוותר על השתתפות באליפות אירופה בבאקו, אולם, ספורטאית כאשרם לא תוותר, לאחר התאוששות מהירה חזרה מהפציעה הישר לאליפות אירופה 2019 שנערכה במינסק. באליפות זאת אשרם זכתה ב ארבע מדליות, שתיים זהב ושתיים כסף.

תוכן (צילום: depositphotos)


את הקריטריון לאולימפיאדת טוקיו השיגה אשרם, באליפות העולם בבאקו שם זכתה בשלוש מדליות כסף אישיות, בשתי מדליות ארד וסיימה את התחרות בין 16 המובילות, הישג עצום לספורטאית המחוננת.
בנוסף זכתה במדליית הכסף עם נבחרת ישראל יחד עם: ניקול זליקמן, ניקול וורנקוב ויוליאנה טלגין.

נציגי ענף הג'ודו

תוכן (צילום: depositphotos)

ענף הג'ודו הישראלי נמצא בשנים האחרונות בשיא פריחתו, הישגי ספורטאי הענף באולימפיאדות הקודמות ובאליפויות אירופה והעולם הפכו את הענף לאבן שואבת לאלפי ילדים וצעירים שרוצים לשחזר את ההישגים הללו וגרמו לפריחה של הענף הן לגברים והן לנשים.
נכון להיום עדיין לא נקבעה משלחת הג'ודו הסופית של ישראל אולם הספורטאים המובילים שלנו בענף רושמים הישגים בתחרויות השונות ומאותתים על כוונותיהם.
בין הספורטאים המובילים נמצא כמובן שגיא מוקי שמתחרה בקטגורית המשקל של עד 81 ק"ג.
מוקי ניצב כרגע במקום הראשון בדרוג העולמי, והוא הספורטאי בעל הפוטנציאל הגבוה ביותר לחזור עם מדליה אולימפית.
באולימפיאדת ריו האחרונה ב-2016 סיים מוקי במקום החמישי, למרות כאבי גב קשים שמהם סבל.
לאחר האולימפיאדה מוקי החליט, לעבור לקטגורית משקל של עד 81 ק"ג ובאליפות אירופה בשנת 2018 שנערכה בתל אביב זכה במדליית הזהב.
בינואר 2019 בתחרות הגרנד פרי שנערכה בתל אביב, זכה מוקי במדליית זהב, ובמרץ באותה שנה זכה במדליית הזהב בגרנד סלאם יקטרינבורג, בחודש מאי 2019 זכה בזהב שוב בגראנד סלאם באקו.
גם אורי ששון בעל מדלית הארד מאולימפיאדת ריו 2016 המתמודד במשקל 100 ק"ג פלוס, נמצא בכושר טוב לאחרונה וזכה במדליית הזהב בתחרות הגרנד פרי בתל אביב בינואר 2020 .


ספורטאי נוסף שזכה בזהב באותה התחרות הוא פיטר פלצי'ק, שמתחרה בקטגורית המשקל עד 100 ק"ג. פלצ'יק שחזר לכושר לאחר תקופה פחות טובה הוכיח שגם הוא פוטנציאל למדליה אולימפית.

בג'ודו הנשים העניינים קצת יגעים, גפן פרימו מסומנת כהבטחה גדולה, ואולי כיורשת של ירדן ג'רבי. אולם דווקא בתחרות הגרנד פרי האחרונה בתל אביב אכזבה כשהודחה לאחר שני סיבובים, למרות שהיתה מועמדת טבעית לזכייה כמדורגת הבכירה בתחרות.

נבחרת הבייסבול- פעם ראשונה באולימפיאדה

מירב הספורטאים במשלחת הישראלית הם למרבה ההפתעה מנבחרת הבייסבול שהעפילה לראשונה לטורניר אולימפי, זאת גם תהיה האולימפיאדה הראשונה מאז הבייסבול חזר להיות ענף אולימפי.
נבחרת הבייסבול הרשימה מאד בטורניר הקדם אולימפי, וניצחה נבחרות אירופאיות מובילות כמו ספרד, איטליה והולנד שסיימו בשלושת המקומות הראשונים באליפות אירופה.
השתתפותה של נבחרת הבייסבול מסיימת בצורת בת 44 שנים, שבה לא היה ייצוג לישראל בענפי הכדור מאז נבחרת הכדורגל של ישראל שייצגה אותנו באולימפיאדת מונטריאול ב-1976.
מרבית שחקני הנבחרת הם שחקני בייסבול אמריקאים, בעלי שורשים יהודיים שחוקי הענף מאפשרים להם לייצג את המדינה גם אם אין להם אזרחות בפועל.

גלישת גלים

זהו ענף ספורט חדש באולימפיאדה והנציגה הישראלית הבכירה היא ענת ליליאור שסיימה כאירופית הבכירה באליפות העולם לשנת 2019 שנערכה ביפן, ובסבירות גבוהה הבטיחה את השתתפותה בטוקיו.

התעמלות מכשירים

ענף ההתעמלות המכשירים ישלח שני נציגים, הראשון אלכס שטילוב זכה בכרטיס למשחקים לאחר שסיים את תחרות הקרב רב באליפות העולם במקום ה-30 וסיים בין 12המתעמלים הראשונים שמדינתם לא שלחה נבחרת למשחקים.
ארטיום דולגופיאט השתתף אף הוא באליפות העולם בהתעמלות מכשירים ב-2019, וזכה בכרטיס להשתתפות במשחקים, לאחר שהצליח להעפיל לבדו לגמר תרגילי הקרקע, ממדינה שלא שלחה נבחרת למשחקים.

שייט

ענף השייט הוא ענף נוסף בו ישראל זכתה להצלחה בעבר, באולימפיאדת טוקיו 2020 הבטיחו את מקומם בתחרות גיל כהן ונועה לסרי בדגם המפרשיות 470 לאחר שסיימו במקום ה-11 הכללי באליפות העולם שנערכה בדנמרק.
בדגם ניל פריידRS:X    שהחליף את דגם המיסטרל הוותיק, רוב הסיכויים שנציגינו באולימפיאדה יהיו  מיה מוריס ואופק אלימלך שהשיגו תוצאות טובות באליפות העולם 2019.

רכיבה

נבחרת רכיבת הסוסים של ישראל סיימה במקום הראשון, והשיגה את הקריטריון לאולימפיאדה בתחרות קפיצות ראווה שהתקיימה במוסקבה ביוני 2019.
הנבחרת מורכבת מהרוכבים הבאים: דניאל גולדשטיין, אשלי בונד, אלעד יניב ודניאל בלומן .
זוהי הפעם הראשונה שבה ישראל תיוצג באולימפיאדה בענף רכיבת הסוסים.

(tags)
העלה עוד

כתיבת תגובה

Back to top button