כלכלהתיירות ונופש
פופולרי

כל מה שחשוב לדעת על ביטוח נסיעות לחו"ל

נסיעות לחו"ל יכולות להיות חוויה נפלאה שלא תשכחו כל החיים, במיוחד אם הוספתם לטיול גם מגוון רחב של פעילויות מהנות כמו סקי, הפלגה, טיפוס הרים, סנפלינג ובילויים אחרים. בתקופות שונות במהלך השנה אפשר למצוא דילים מיוחדים הכוללים טיסות, בתי מלון ואטרקציות במחיר קבוע ולצאת עם חברים ובני משפחה לשבוע או שבועיים של כיף חיים. הטיול שובר את השגרה של עבודה-בית-עבודה ומוסיף עניין רב לחיים. כאשר מתכננים את הנסיעה חשוב לזכור דבר אחד משמעותי: לבטח את כל מי שטס עמכם בביטוח בריאות, המותאם למדינות מעבר לים. אספנו עבורכם את כל מה שחשוב לדעת על ביטוח נסיעות לחו"ל.

מה כולל ביטוח נסיעות?

ביטוח נסיעות לחו"ל כולל בתוכו כיסויים מקיפים לאירועי ביטוח שונים החל ממחלות קלות כמו שפעת הדורשת ביקור רופא לקבלת אנטיביוטיקה, רגל שנשברה או פציעה קלה ועד לאירועים חמורים בהרבה כמו מחלות קשות או צורך בהשתלה. הביטוח הרפואי מאפשר להתקבל לכל מוסד רפואי שנמצא בהסדר עם חברת הביטוח ובמקום לשלם את הסכום המלא, ניתן לשלם השתתפות עצמית בלבד ולקבל טיפול רפואי מסור.

מדוע צריך ביטוח נוסף אם יש לכם קופת חולים?

בישראל, כאשר אתם חולים במחלות קלות או זקוקים לטיפול רפואי בעקבות תאונה או שבר, התשלום עבור קופת החולים מכסה אתכם. על פי "חוק ביטוח בריאות ממלכתי התשנ"ד 1994" כל תושבי ישראל זכאים לביטוח רפואי בישראל, המיושם באמצעות קופות החולים. אם אתם שכירים, הביטו בתלוש המשכורת שלכם ותגלו כי ישנו סעיף מיוחד המכונה "דמי ביטוח בריאות". תשלום זה נגבה על ידי הביטוח הלאומי ומכסה את העלות של הטיפולים הרפואיים להם אתם זקוקים. ילדים, משוייכים באופן אוטומטי החל מהיום שנולדו לקופת החולים של ההורה המשמורן המקבל מהביטוח הלאומי את קצבת הילדים.

ביטוח זה מכסה אמנם את כל ההוצאות הרפואיות בישראל, אך הוא אינו תקף מעבר לים. אם אתם צריכים לקבוע פגישה עם רופא באירופה או בארה"ב, תגלו כי הביקור עצמו עשוי להגיע למאות דולרים וכל פרוצדורה המתבצעת החל מצילום רנטגן ועד לבדיקות וטיפולים מורכבים יותר, יכולים לעלות אלפי דולרים. למשל, ביצוע בדיקת אולטרסאונד קצרה בבית חולים "הנטינגטון" בארה"ב, ללא ביטוח רפואי במקום עולה $1,289. טיפול בשברים יכול להגיע בקלות ל-$5,000 ואשפוז למשך שבועיים יכול לעבור במהירות את הסכום של $50,000. תרופות פשוטות שבארץ רוכשים במספר שקלים בודדים, נמכרות בעלות של $60-50 לחבילה במדינות שונות בעולם.

מה האפשרות הטובה ביותר להמנע מההוצאות הרפואיות הכבדות?

למרבה המזל, ביטוח נסיעות לחו"ל המוצע על ידי חברות הביטוח בארץ, מאפשר להוזיל משמעותית את ההוצאה הזו. חברות אלה מציעות מגוון רחב של כיסויים כמו ביקור רופא, ניתוחים בחו"ל, הנחה בעלות תרופות וטיפולים משלימים ואפילו הטסות רפואיות במידת הצורך.

נציין, בקצרה, דוגמה אחת מני רבים לחשיבות הביטוח הרפואי. בחודשים האחרונים שבהם היינו עדים להתפרצותה של מחלת הקורונה, היה מנחם לגלות כי חברות הביטוח של הישראלים, שהפליגו בספינה של נדבקי הקורונה ה"דיימונד פרינסס", שעגנה ביפן, שילמו עבור הטסה מיוחדת של הישראלים שבודדו בספינה. התשלום בוצע לחברת ההטסות הרפואיות "מדאסיס" כדי להחזיר את הישראלים מיפן לישראל שבה יוכלו לשהות בבידוד כדי לוודא כי הם אכן בריאים.

מה לגבי טיולים הכוללים סיכונים גדולים יותר כמו טיול סקי?

קיימים כיסויים נוספים שאפשר לצרף לביטוח הבריאות בחו"ל, הכוללים פיצוי על פגיעה במסגרת פעילות ספורט אתגרי. עלות הביטוח נקבעת כמו בכל פוליסה, על בסיס הסיכוי שאותו מבוטח יגיש תביעה בגין מקרה ביטוח. לכן, כאשר מבצעים ספורט אתגרי כמו סקי, סנפלינג או גלישה, קיים סיכוי יותר גבוה לתאונות שונות. חברות הביטוח מאפשרות להוסיף הרחבה לפוליסה, לימים בהם נמצאים בפעילות ספורט אתגרי. על מנת לחסוך בעלויות הפוליסה, ניתן לציין במפורש באילו תאריכים תשתתפו בפעילות ולרכוש את ההרחבה אך ורק לתאריכים אלה. לדוגמה, אם אתם בטיול שופינג במשך שבועיים ויוצאים לשלושה ימי סקי בהתחלת הטיול, דווחו על כך לחברת הביטוח שלכם ותשלמו את התוספת רק עבור שלושת הימים בהם אתם גולשים במדרונות המושלגים.

מה קורה אם אתם זקוקים לחילוץ?       

תוכן (צילום: depositphotos)

טיולים רבים עשויים להסתיים בתאונה שאינה מאפשרת לכם להתפנות לבית החולים באמבולנס או באמצעות הרכב הפרטי. במקרים כאלה תוכלו לממש את זכותכם לפינוי יבשתי, ימי או אווירי בדרך אחרת. במקרים מצערים במיוחד, אם התרחשה טרגדיה בטיול חלילה הביטוח יכסה גם את עלות הטסת הגופה. חלק מהכיסויים יכללו במקרים מיוחדים, גם עלות הגנה משפטית של הליכים פליליים בחו"ל כנגדכם וכן כיסוי חבות כלפי צד שלישי. חשוב לדעת כי במקרה של תאונת דרכים עם רכב שכור למשל, הפוליסה שתופעל תהיה בדרך כלל פוליסת הרכב ששכרתם ולא הפוליסה הזו.

שאלון רפואי

כאשר רוכשים ביטוח בריאות, הן בארץ והן במסגרת ביטוח נסיעות לחו"ל, יש למלא שאלון רפואי. שאלון זה נועד לבדוק בראש ובראשונה את הזכאות לפוליסה וכן לקבוע אם יהיו כיסויים שיהיו מוחרגים מהפוליסה בשל מחלות ידועות קודמות. בנוסף, התשובות לשאלות האלה יקבעו את העלות של הפרמיה אותה תשלמו עבור כל יום שאתם נמצאים בטיול. חשוב מאד לענות בצורה כנה על כל השאלות ולא לנסות "לייפות" את מצבכם הרפואי כדי לזכות בהנחה. אם יתגלה לאחר מכן ששיקרתם בשאלון הרפואי ולא ציינתם היסטוריה רפואית כמו מחלות לב או סכרת, אתם עשויים שלא לקבל את דמי הפיצוי במקרה שהצטרכתם להפעיל את הפוליסה בחו"ל.

כיסויים נוספים במסגרת פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל

בהבנת מהות פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל התמקדנו, בעיקר, בפן הרפואי של הכיסוי. חשוב לזכור כי ביטוח זה יכול לכלול גם כיסוי עבור הכבודה שעמכם. למשל, תוכלו לרכוש כיסוי נוסף המפצה אתכם אם המזוודה בבטן המטוס אבדה, אם המחשב הנייד שלכם נגנב או אם תיק היד שלכם נעלם במהלך השהות במלון. חשוב לדעת, כי הביטוח אינו מכסה את כרטיסי האשראי שלכם, המכוסים בביטוח נפרד שניתן מחברת האשראי עצמה.

האם ניתן לקבל ביטוח נסיעות בחינם?

מפתיע לגלות אך חלק מהחברות מציעות ביטוח נסיעות ללא תשלום. למשל, חברת אמריקן אקספרס או לאומי קארד, מציעות ביטוח בסיסי ללא עלות בשיתוף אחת מחברות הביטוח הגדולות בישראל. חברות אחרות מציעות ביטוח בהנחה או בעלות של מספר שקלים בודדים לכל יום. במסגרת רפורמה שנעשתה לאחרונה גם סוכני ביטוח יוכלו להציע כיסויים לטיולים עד חודש ימים. פוליסות לתקופה ארוכה יותר תצטרכו לרכוש ישירות מהחברות עצמן.

הנחות על חופשות

בתקופה הנוכחית, בגלל בהלת הקורונה, ירדה כמות הטיסות ב-21%. לכן, טיסות ליעדים "בטוחים" יחסית הפכו להיות זולות משמעותית ואפשרו לרבבות ישראלים לצאת לחופשה במחיר זול יותר. כמובן, שחשוב לא לוותר על הזמנת ביטוח נסיעות לחו"ל, עבור כל ימי החופשה בכל יעד שבוחרים ולהימנע מטיסות ליעדים שהוגדרו כבעלי סיכון גבוה במזרח.

לסיכום, לפני שאתם אורזים את המזוודה, כדאי להתקשר לחברות הביטוח השונות ולבדוק כמה תעלה לכם פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל. הפוליסה הזו חשובה מאד ויכולה לחסוך לכם הון עתק, במידה ותעמדו בסיטואציה לא נעימה כמו מחלה או תאונה בחו"ל.

(tags)
העלה עוד

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

Back to top button