טכנולוגיהמהעולם

לאן הולכת להתפתח מיקרוסופט בשנים הקרובות?

לאורך עשרות השנים שבהן מיקרוסופט קיימת, היא השכילה להכנס לכל התחומים המבוקשים בכל עשור. בתקופה שבה מחשבים נכנסו לכל בית, היא הציעה עבורם מערכות הפעלה, גיימרים החלו לרכוש קונסולות, ומיקרוסופט המתינה להם עם אקס-בוקס שהמשיך והתפתח. טלפונים ניידים? גם שם מיקרוסופט צועדת אל העתיד, ומציעה את המכשירים הפועלים על וינדוס, ובתחום הטאבלטים היא מציגה מזה מספר שנים את ה"סורפייס" המעניק חוויה דומה מאד לעבודה על המחשב רק עם מסך המגע. כיום, מיקרוסופט ממשיכה לבחון מספר כיוונים נוספים, המבוססים על שיפור המוצרים הקיימים והרחבת היצע המוצרים. מיקרוסופט הציגה בנובמבר 2019 בכנס "איגנייט" את ההתפתחויות הבאות בחברה.

הזכרון החדשני על גבי זכוכית עמידה

צריבה של יצירת אומנות בשלושה ממדים אינה חדשה, אך החברה החליטה לקחת את יכולות הזכוכית והלייזר צעד אחד נוסף קדימה. היא פתחה דרך לשמור מידע בתורה תלת ממדית על גבי זכוכית. המידע הזה עמיד גם בפני חום ושריטות, וכדי להדגימו הצטרפה מיקרוסופט לפרויקט ייחודי, ושמרה את הסרט הראשון בסדרה של סופרמן שיצא כבר בשנת 1978.

מנויים חודשיים הם שם המשחק

תוכן (צילום: pixabay)

הימים שבהם לקוחות היו מוכנים להוציא סכום גבוה על רכישת תוכנה עברו. מרבית הלקוחות של מיקרוסופט כיום הם לקוחות פרטיים. לכן, גילינו את השדרוג של ווינדוס 10 שהוענק בחינם ללקוחות קיימים, של מערכת ההפעלה הקודמת וכן את ה- Xbox Game Pass המאפשר לשחק במגוון רחב של משחקים חדישים על הקונסולה והמחשב מבלי לרכושם בפועל. גם את תוכנות "אופיס" ניתן היום לשכור ולשלם על שימוש בלבד או לרכוש באופן קבוע. התוכנות מוצעות הן להורדה והן על גבי הענן.

מאחדים שלוש תוכנות אופיס חשובות

ניסיתם פעם לשלב טבלת אקסל בוורד או PDF בתוך המצגת? עד כה, תוכנות אופיס נפרדות לחלוטין זו מזו, אך בשנה הבאה כנראה נראה את התוכנה החדשה שתשלב בין כולן. מעכשיו תוכלו לצלם מסמכים ולערוך אותם בלי להשתמש בתוכנות OCR מעיקות, לשלב תמונות מהטלפון הנייד במסמכים בתוך שניות אחדות ולסרוק קודי QR. החברה מזמינה את המשתמשים לגלות את כל השדרוגים הללו, בהרשמה לגרסת הביתא שעדיין לא יצא תאריך להשקתה.

תוכן (צילום: pixabay)

ויז'ואל סטודיו עובר לגרסה מקוונת

קצת מפתיע שזה לא התרחש עד היום, במיוחד לאור העובדה שכמעט כל מתכנת בסביבת מיקרוסופט וכן בחלק משפות הקוד הפתוח עובד עם התוכנה הזו: ויז'ואל סטודיו עוברת אף היא לענן. כל המאפיינים המוכרים יהיו שם, ואחד היתרונות המרכזיים עבור מפתחי הווב הוא החיסכון העצום בזמן הבדיקות על שרת חיצוני. כבר היום מפתחים מוזמנים לצפות בגרסה ראשונית ולנסות להריץ אותה.

לסיכום, אלה רק מקצת מהחידושים שנראה אצל מיקרוסופט השנה. לצידם גם נגלה גרסה חדשה ל"אדג'" הדפדפן שמתכוון להשכיח מאיתנו את אקספלורר שכשלה, מאפיינים נוספים ל"קורטנה" ממשק ה-AI המשמש כעוזרת אישית מבוססת קול וניהול שירותי אתר מתקדם יותר באמצעות Azure.

(tags)
העלה עוד

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

Back to top button