טכנולוגיה

אייפון 11: האם כדאי לשדרג ומה מצפה לנו בגרסה 12?

האייפון האחרון הושק השנה ב-20 בפברואר בשלוש גרסאות שונות: אייפון 11, אייפון 11 פרו ואייפון 11 פרו מקס. ההבדלים בין הגרסאות משמעותיים במיוחד למי שרוכש את המכשיר כמצלמה איכותית. מעניין מה נגלה בגרסה 12 בספטמבר הקרוב?

מה משותף לכל הגרסאות?

החיסרון הבולט של המכשירים העדינים של אפל זוכה לתשובה מוחצת מהחברה. בדגמים החדשים יש ציפוי זכוכית להגנה על שני צדי הטלפון ומסגרת העשויה ממתכות שונות. שתי גרסאות הפרו מגיעות עם מסגרת עשויה פלדה.

צילום בתאורה נמוכה: הגרסה החדשה כוללת תמיכה מלאה בצילום בתאורה נמוכה. מצב "צילום לילה" מופעל אוטומטית, כאשר המכשיר מזהה שכמות האור אינה מספיקה, ואינכם זקוקים לשימוש בפלאש. בזכות המאפיין המיוחד הזה הצבעים נראים טבעיים וחמים יותר, והתמונות דומות מאד למה שרואה העין האנושית בתאורה זו.

מעבד המכשיר, הזיכרון והמאיץ הגרפי: שלושת הגרסאות כוללות את אותו המעבד: אפל 13A ביוניק עם ארבע ליבות בתדר של 1.8 ועוד שתי ליבות בתדר של 2.65. המאיץ הגרפי, המאפשר פעילות מהירה באפליקציות הדורשות עיבוד גרפי מהיר מבוסס על ארבע ליבות. זיכרון ה-RAM במכשיר גבוה ותומך גם באפליקציות כבדות יחסית, הרצות במקביל בזכות נפח של ארבעה ג'יגה בייט. על כל המכשירים מותקנת מערכת ההפעלה 13 IOS.

מצלמות אחוריות: שתי הגרסאות הבסיסיות, האייפון 11 והפרו כוללות שתי מצלמות אחוריות המאפשרות לצלם תמונות פנורמיות מרהיבות. גרסת הפרו פלוס כוללת שלוש מצלמות, ומאפשרת דיוק רב יותר ואפשרות להביט גם בחלקים הנמצאים מחוץ לפריים. כך, אם תצלמו קהל מעריצים גדול באצטדיון, תוכלו לבחור מה הגבולות הימניים והשמאליים של התמונה, ולצלם ביחסי רוחבXאורך מפתיעים במיוחד.

שיפור זיהוי הפנים הביומטרי: סיסמאות מתחילות להפוך להיסטוריה. זיהוי הפנים הביומטרי שמותקן על מכשירי אפל תחת המותג FaceID  מאפשר לזהות את בעל המכשיר, חברים קרובים או לצלם תמונת סלפי שבה הטלפון מתמקד באובייקט החשוב ביותר בתמונה: אתם. לא בכדי המצלמה הקדמית שודרגה בכל דגמי האייפון 11 לרזולוציה של 12 מגה פיקסל.

מסך התצוגה: באייפון 11 הסתפקה אפל במסך ה"ליקוויד רטינה" המוכר עם רזולוציה מירבית של 1792X828 פיקסל. בגרסאות המתקדמות יותר תקבלו את מסכי הסופר רטינה (OLED) כאשר הפרו פלוס הוא בגודל של 6.5 אינץ' והפרו בגודל של 5.8. הרזולוציה המרבית של שני המכשירים הם 2436X1125 בגרסת הפרו ו-2688X1242 בגרסת הפרו פלוס.

לאן עוד אפל יכולה להתפתח?

תוכן (צילום: pixabay)

השמועות על גרסה 12 של מכשירי האייפון מנבאות לחובבי המוצר מגוון שינויים שיהפכו את הגרסה החדשה למתקדמת משמעותית. הביקורת שהופנתה כלפי החברה בטענה כי ההבדלים בין גרסה עשר לגרסה 11 היו זניחים, מובילים בדרך כלל לשינוי מאסיבי גרסה או שתיים מאוחר יותר. התאריך בו החברה צפויה להשיק את הגרסה החדשה הוא ספטמבר 2020. מן הסתם זה יהיה האייפון הראשון שיהיה G5, לפחות בארה"ב ובאירופה התומך בשדרוג מהיר לרשת החדשה.

בנוסף, רבים חושבים שאפל תוכל לצמצם את גודל הרכיבים במכשיר, וכך תיצור מודל דק יותר ממתחריו. סביר להניח שהשלדה של מרבית הדגמים תהיה עשויה פלדה כמו בדגם הנוכחי, והחומרים המרכיבים את חלקו הקדמי והאחורי יהיו חזקים יותר. יכולות הצילום יעלו אף יותר באמצעות חיישנים מתאימים, ויתכן ונזכה באייפון המסוגל ליצור תמונות ברזולוציה שעד כה הוצגה רק במצלמות סיטלס. יכולות הווידאו יעלו אף הן וכן שיפור חדות הצבעים וטווח הצילום.

(tags)
העלה עוד

כתיבת תגובה

בדוק גם
Close
Back to top button