טכנולוגיהמהעולם
פופולרי

לאן מתפתחת גוגל בשנים הקרובות?

חברת "גוגל" ענקית החיפוש באינטרנט או "אלפאבית" חברת האם המרכזת את כל הפעילויות המשיקות של החברה, התפתחה בעשור וחצי האחרונים בצורה מואצת. מחברה המציעה מנוע חיפוש איכותי ומדיות פרסום מתקדמות, לחברת הייטק המתמחה בתחומים רבים. בדומה לחברת אפל גוגל מציעה היום טלפונים עם מערכות הפעלה של "אנדרואיד", טאבלטים, עוזרות קוליות, מערכות בית חכם, רכבים אוטונומיים והיד עוד נטויה. בכנסים האחרונים גוגל הציגה מאפיינים חדשים למוצרים קיימים, וכמה שירותים מהפכניים אחרים. נסקור בקצרה אילו השקות ראינו לאורך 2019?

Stadia – כשגוגל וגיימינג נפגשו

תוכן (צילום: depositphotos)

אחרי שחזינו ב- Xbox של מייקרוסופט, ופלייסטיישן של סוני שרובנו מכירים כבר שנים רבות, זה היה רק עניין של זמן עד שגוגל תצטרף לחגיגת הגיימינג. גוגל שמבדלת את עצמה מהמתחרים, הודיעה באמצע מרץ במהלך אירוע השקה שנערך בארה"ב (סאן פרנסיסקו), על השקה קרובה של פלטפורמת Stadia. מערכת שתאפשר לשחקנים להשתמש בכל מסך: טלוויזיה, מחשב, טאבלט או טלפון ולטעון משחקים מורכבים ללא קונסולה. הבקר יכול להיות מובנה במחשב או להתחבר באמצעות אינטרנט אלחוטי למכשיר. ניתן לעבור בקלות ממסך אחד לשני במהלך המשחק, ולהמשיך את החוויה גם כאשר יוצאים החוצה לגינה. השירות הושק זה מכבר בגרסה ראשונית וכעת עולם הגיימינג מתחיל לגלותו.

גוגל פיקסל 4 למה לגעת בטלפון?

תוכן (צילום: depositphotos)

לפני כמה שנים התרגשנו ממסכי המגע הדקיקים. השנה גוגל שילבה רדאר מיניאטורי בטלפון, שמאפשר לזהות את תנועות הידיים שלכם והבעות הפנים. הגיימרים שביניכם, יכנו את המאפיין המיוחד בתוך ה"קינקט" של הטלפון. באמצע אוקטובר 2019 הוצג הדגם החדש אחרי מספר הדלפות של התכונות שלו לתקשורת. כך ניתן יהיה להפעיל את המכשיר עם מחוות ידיים בלי לגעת בו, להפעיל את המצלמה ולצלם סלפי עם מילה או תנועה ואפילו לסמוך על המכשיר שידע לזהות כי התנועה כוונה אליו ולא אל חברים מעבר לכביש. בנוסף, גוגל מוסיפה למכשיר מערך מצלמות חכם, עם אפשרות לצילום בזום. בעוד המתחרה, אפל, מתגאה ברוחב התמונה המאפשר לצלם תמונות פנורמה ולהכניס גם עשרה חברים לתוך הפריים, גוגל מאפשרת לכם להתפקס ולצלם פרפר על פרח מקרוב.

איך הכיסא הזה ישתלב בחלל שלכם?

במאי 2019 גוגל הציגה מגוון רחב של שיפורים למכשירים הקיימים שלה בכנס המפתחים I/O 2019. אחד השינויים המסקרנים הוא הוספה של מציאות רבודה למנוע החיפוש עצמו. השנה החברה עובדת עם חברות כמו מותג הנעליים New Balance, סמסונג ו-וולוו כדי להציג לכם כיצד תיראו כאשר אתם משתמשים במוצרי כל חברה בעתיד תוכלו למשל לרכוש כיסא, ולראות לפני הרכישה כיצד הוא ייראה במשרד שלכם בצורה תלת ממדית, ניתן יהיה להשתמש במאפיין הזה גם בעולם האופנה, ולגלות איך משקפי השמש שאתם רוצים לקנות ייראו על פניכם או האם השמלה הזו תתאים לכן?

עוזרת קולית חכמה יותר

תוכן (צילום: depositphotos)

גוגל הדגישה בכנס CES בווגאס בינואר 2020, את המאפיינים החדשים של העוזרות הקוליות. החל מגוגל הום מיני שבחג המולד האחרון נכנסה למיליוני בתים בארה"ב, בזכות תג מחיר שירד באופן זמני לעשרים דולרים ועד לגרסאות הגדולות יותר של גוגל הום המשתלבות בבית החכם. בין האפשרויות שהוצגו, הייתה הכנת קפה עוד לפני שאתם ישנים באמצעות מכונת הקפה המתחברת למערכת, אפשרות להקריא דפי אינטרנט בבקשה קולית ולתרגם אותם לשלושים שפות שונות (עברית עדיין לא נכללת ביניהן). על רקע הביקורת שספגה החברה על חדירה לפרטיות המשפחתית שלנו באמצעות העוזרת הקולית, נכללה כמובן האפשרות להודיע לגוגל "המשפט האחרון לא היה מיועד עבורך) והוא ימחק. לסיכום, בכל שנה גוגל מוסיפה עוד מאפיינים חדשים ושירותי מורכבים יותר למשתמשים פרטיים ולחברות. מאפיינים נוספים שהושקו, קשורים לפעילות הענן של החברה, וכמובן לשיפור האלגוריתמים כדי להוסיף לכל האפליקציות, המכשירים ושירותי האינטליגנציה המלאכותית את האפשרות להשתפר באמצעות למידה עמוקה.

(tags)
העלה עוד

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

Back to top button