לייף סטיילתיירות ונופש

גיל 13 מסביב לעולם: יעדים מנצחים לטיולי בר מצווה

אם בעבר ציון המעבר מגיל ילדות לבגרות כלל בעיקר אולם שמחות קטן, נאום מרגש של חתן האירוע וריקוד אם ובן, הרי שבעשורים האחרונים אופנה חדשה נכנסה לחיינו וכבשה אותם בסערה, טיול בר מצווה מיוחד בישראל או ברחבי העולם. היום משפחות משקיעות יותר בטקס המעבר החשוב הזה, וחושבות כיצד להעניק לו ממד נוסף, חגיגי, מהנה ועמוק יותר. דווקא בגיל המיוחד הזה כשהילדים הופכים לנערים, והקשר בינם לבין הוריהם נעשה מורכב מעט יותר, יש חשיבות גדולה לטיול שבו תתחברו. הנה מספר הצעות לטיולי בר מצווה קלאסיים ומיוחדים וגם הצעה לטיול מיוחד בישראל הקטנה שלנו.

ישראל: מסע תנכ"י

תוכן (צילום: depositphotos)

למרות שאנו מטיילים בישראל הלוך ושוב במשך כל חיינו, עדיין יש יעדים בארץ שאנו לא מכירים לעומק כלל. טיול בר מצווה מזמן הזדמנות נפלאה לגלות את היעדים הללו, ולצאת למסע מיוחד בעקבות ארץ התנ"ך שלנו. אם תרצו, תוכלו לצאת לטיול קלאסי בירושלים העתיקה. זהו אחד ממסלולי הטיול הפופולריים ביותר בקרב נערי בר מצווה ובני משפחותיהם, הכולל סיור בעיר העתיקה אותו תוכלו לשלב גם עם טיול קולינרי בשוק מחנה יהודה התוסס ומסתיים בטקס חגיגי בכותל המערבי, אותו ניתן לשלב גם עם טקס עלייה לתורה. את המסע התנכ"י שלכם תוכלו לערוך גם בערים אחרות ברחבי הארץ היסטוריים ומיוחדים לא פחות. כך למשל, ניתן לצאת לטיול בר מצווה באזור טבריה ובאתרים העתיקים סביב הכנרת, ולחבר את ההיסטוריה הארץ ישראלית של רחל המשוררת ודור המייסדים עם חכמי התלמוד, הקבלה והמיסטיקה היהודית.

אפריקה: טיול ספארי

תוכן (צילום: depositphotos)

בתרבויות העתיקות באפריקה, המעבר מילדות לבגרות מאופיין בטקסי חניכה מיוחדים במינם. אם אתם רוצים לחוות שמץ מהייחודיות הזו, ולשלב אותה עם מסע שכולו הרפתקה בלב הג'ונגל, מפגש עם תרבויות מרתקות והתבוננות בבעלי החיים הכי פופולריים בעולם, צאו לטיול ספארי ברחבי אפריקה היפה והמיוחדת. במהלך המסע תוכלו לפגוש מקרוב בני שבטים פרימיטיביים ולגלות צורת חיים אחרת לחלוטין. אם תבקרו בספארי ברחבי היבשת הגדולה, בטנזניה, בקניה ועוד תוכלו לפגוש בבעלי החיים הפראיים, ולזכות למפגש עם "חמשת הגדולים" של אפריקה – אריות, נמרים, פילים, באפלו ופילים. הלינה היא בתנאים מעולים, ותאפשר לכם לחיות בלב הטבע אך בנוחות מרובה. חוויה נהדרת לכל המשפחה!

ברצלונה או לונדון: חופשת כדורגל

תוכן (צילום: depositphotos)

אם הילד שלכם חובב כדורגל, אחת המתנות הכי מדליקות שתוכלו לתת לו, היא טיול בר מצווה בבירות הכדורגל האירופאיות: ברצלונה בירת ספרד או לונדון בירת אנגליה. במהלך הביקור ביעד תוכלו לקחת את הילד למגרשי הכדורגל העצומים והמפורסמים ולצפות במשחקים שונים, לבקר באצטדיון על חלקיו השונים וגם להיכנס אל קודש הקודשים שלו – המוזיאון הסמוך, שבו יחכו לכם שפע של מזכרות. בלונדון תוכלו לצפות במשחקים של קבוצות הכדורגל ארסנל, טוטנהם וצ'לסי. ובברצלונה יוכל הילד (וגם אתם) ליהנות ממשחק של קבוצת בארסה המצוינת.

מלבד הביקור המוקדש לאמנות הכדורגל האירופאית, שתי הערים הללו מציעות שפע של אטרקציות נהדרות לבני הנעורים, שופינג ללא הפסקה, מחזות זמר מפורסמים ואתרים היסטוריים מיוחדים במינם, כך שתוכלו לשלב את הטיול עם פעילויות נוספות.

טיול ברחבי אירופה: פארקי שעשועים

תוכן (צילום: depositphotos)

ברחבי אירופה פזורים כמה מפארקי השעשועים הגדולים, המושקעים והמהנים ביותר בעולם. אין גיל טוב לבקר בהם כמו גיל הנעורים. דווקא אז, בתפר שבין הילדות לבגרות זו הזדמנות נהדרת לצאת לטיול משפחתי, רק אתם והילד וליהנות מבילוי מלא אדרנלין בין שפע האטרקציות, רגע לפני שהופכים למבוגרים מדי. היעדים הפופולריים ביותר לטיול מסוג זה הם הולנד, בלגיה וגם צרפת  ואם הזמן עומד לרשותכם, תוכלו לשלב בין שלושת המדינות השכנות בטיול אחד. בהולנד תמצאו את פארק השעשועים המפורסם "אפלטינג", שבו יש מתקני שעשועים, מופעי מזרקות יפהפיים וגם יער אגדות מפורסם. בבלגיה השכנה תמצאו את פארק ווליבי, המציע מגוון אטרקציות מהנות לכל המשפחה, לצד פארקי שעשועים נוספים. אם תמשיכו לצרפת תוכלו להגיע לפארק השעשועים האלמותי – יורודיסני, המתאים לכל המשפחה וגם המבוגרים יכולים ליהנות בו מאוד. את הביקור תוכלו לשלב עם טיול בעיר פריז, הנחשבת לידידותית מאוד לילדים. בפריז תוכלו לבקר במגדל אייפל, לשוט על נהר הסן, לבקר בשאנז־ אליזה וליהנות מחוויה שופינג נהדרת.

(tags)
העלה עוד

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

בדוק גם
Close
Back to top button