אינטרנט
פופולרי

אי ידיעת החוק אינה פותרת מעונש

המשפט המוכר "אי ידיעת החוק אינה פותרת מעונש" מתייחס בדרך כלל לעבירות מסוגים שונים. אז נכון שהזנת תכנים ירודה אינה עבירה על החוק, אך בהחלט טומנת בחובה עונש!

היריעה קצרה מכדי להכיל את חשיבותו של התוכן, כתיבת מאמרים איכותיים, כתיבת מאמרי קידום, כתיבת תוכן מקצועי והתוכן אף הוכתר כמלך והוא אכן כזה.

אז למה הוא המלך? ומדוע אם לא תתייחסו אליו בכבוד הראוי תקבלו עונש? הכל במאמר שלפניכם.

"התוכן הוא המלך"

כך הכריז בְּרֵישׁ גְּלֵי ביל גייטס לפי כמה וכמה עשורים ומאז הפך המשפט לאחד מסימני ההיכר הגדולים בעולם. כדי לחזק את הטענה הוציאה חברת גוגל עדכונים רבים לאורך השנים בהן קידמה אתרים לפי מילות מפתח הקיימות בתוך המאמרים.

לאחרונה הוציאה גוגל עדכון העונה לשם "עדכון ברט" בו היא מבקשת לחדד את תוצאות החיפוש אשר יקבל הגולש כאשר הוא מקיש ביטוי מסוים אותו הוא מעוניין לאתר. אם עד היום יכולתם לחפש ביטוי מסוים ולקבל תוצאות שאינן קשורות כלל לחיפוש, כיום המגמה היא שדבר זה לא יקרה ומנועי החיפוש יצליחו להראות לכם את התוצאה הנכונה והמיטבית עבור אותו ביטוי וזאת נעשה על ידי תוכן כתוב.

"תמונה שווה אלף מילים"

נכון, תמונה בהחלט שווה אלף מילים אך לעולם לא תחליף אותן כליל. כל מי שחושב שעידן התוכן הסתיים משום ש"תמונה שווה אלף מילים" אינו אלא טועה. אומנם כיום קוראים פחות, צופים בסרטונים יותר ולגולשים אין סבלנות למלל ארוך, ממושך ומסורבל. יחד עם זאת, אי אפשר להוציא מהתמונה את המילה הכתובה, גם במוזאוני האומנות הגדולים ביותר בהם ניתן לצפות ביצירותיהם של גדולי האומנות הידועים לאדם יופיע מלל כלשהו, הסבר קצר, עלון המספק תקציר כלשהו או איזשהו חומר הסברה כתוב.

הדבר תקף גם לגבי אתרי אינטרנט, גם בהם אנו זקוקים למילה הכתובה, בין אם מדובר באתר מכירות בו יציגו לנו תמונה גדולה ויפה של המוצר ובין אם מדובר באתר תדמיתי לחלוטין. באתר המכירות יציגו לנו את תיאור המוצר ע"י כתיבת מלל מתאים, ברור וקריא. הייתם רוכשים מוצר כלשהו על בסיס תמונה יפה ללא מילה אחת המסבירה עליו? חשבו על כך.   

בכל פעם שאנו נכנסים לאתר באינטרנט, אנו מעוניינים לדעת מהו האתר? אילו שירותים הוא נותן? אילו מוצרים הוא מוכר ומדוע הוא טוב יותר ממתחריו? ולעיתים אף נרצה לגלות מי הם האנשים בפועל ונחפש מידע לגביהם באתר. כל זאת נעשה בזכות התוכן אשר נכתב באתר הבא לשרת אתכם באופן הטוב ביותר.

מדוע תענשו על הזנת תכנים ירודים?

ובכן, אם אינכם מזינים תכנים מקצועיים ואיכותיים לאתריכם, אל לכם להיות מופתעים שלא הגולשים ולא גוגל מעוניינים להיות באתרכם. ממש כפי שאתם נהנים מתוכן ראוי, ברור וקריא באתרים אליהם אתם גולשים, את אותו הסטנדרט עליכם לדרוש מעצמכם. אם הסיבה לתוכן הירוד נובע משיקולים כלכליים, דעו כי היום ניתן לרכוש תכנים מצוינים, מקצועיים ומקוריים במחיר הוגן השווה לכל כיס. אם אתם רוצים לחסוך כסף נוסף, עליכם לקחת בחשבון שיתכן כי המחיר הנמוך יבוא על חשבון איכותו של התוכן, שילוב מילות מפתח לא נכון, שגיאות בעברית ומשפטים שאינם הגיוניים מבחינה תחבירית.

אם הסיבה לתוכן הירוד היא שהמקדם או בונה האתרים שלכם מזין את התכנים לאתר עבורכם, עדיין חלה עליכם החובה לבדוק מה הם מזינים? האם התוכן מוצא חן בעיניכם? האם הוא עונה על ציפיותיכם ואף חשוב מכך, האם הנושאים הנכתבים קשורים לאתרכם?

ישנם לא מעט אתרים הפזורים ברחבי הרשת אשר בהם ניתן למצוא מאמרים שלמים שאינם קשורים כלל לנושא של האתר המדובר, זאת כיוון שמקדמי התוכן שלהם, הכניסו מאמרים המיועדים לבניית קישורים לאתרים אחרים ולא לקידום אתרם כפי שאולי חושבים לקוחות אלו. אין ספק שמקדמים אלו אינם מקצועיים כלל ואף גורמים לנזק רב, אך מי שישא "בעונש" הוא אתם. חובת הבדיקה היא עליכם. במידה ואינכם עושים זאת, אתם עלולים לגלות שהכסף הרב שהשקעתם בקידום אתרכם ירד לטמיון, ושבעקבות התכנים הירודים, צנח אתרכם ממקומו במנועי החיפוש השונים. לסיכום, חשוב כי תמיד תהיו עם היד על הדופק בכל הנוגע להזנת התכנים באתרכם, בחרו בכותבי תוכן ברמה גבוהה אשר יוכלו לספק עבורכם תוכן איכותי אשר ישרת את מטרתכם בקידום אתרכם.

(tags)
העלה עוד

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

Back to top button