עולם הרכב
פופולרי

מכוניות מיני בישראל

מכוניות המיני הפכו לפופולריות גם בישראל, עבור רבים אשר מתגוררים בעיר הופכות מכוניות אלו לאפשרות המועדפת, משום שהן מאפשרות התנהלות הרבה יותר קלה במרחב צפוף, לבטח בכל הנוגע לנושא החניות.

בענף הרכב קיים ייבוא של מכוניות רבות, ביניהן נמצא מגוון רחב של כלי רכב שונים. במאמר זה נמקד בדגמים השונים של מכוניות מיני בישראל. לפניכם כמה דוגמאות מובחרות של המכוניות הכי קטנות שכולם אוהבים.

שברולט ספארק

המיני של שברולט זכתה בפעם השנייה ברציפות כרכב המיני של השנה במגזין "אוטו" לשנת 2020.

בדגמים החדשים של 2020 מאובזר הרכב במערכות הנעה חדשות הכוללות מנוע 1.0 ליטרים ו-74 כוחות סוס עם תיבה אוטומטית בלבד (שיווק דגמים אוטומטים בלבד החל בינואר 2019).

פנים הרכב כולל מערכת מולטימדיה מקורית הכוללת "קארפליי" ו"אנדרואיד אוטו". בנוסף, יש לשברולט ספארק מערכות בטיחות מתקדמות, כשבספסל האחורי ניתן להושיב בדגם החדש שלושה אנשים לעומת שניים בדגמים הקודמים.

סיטרואן 3C סופר מיני

רכב המיני של סיטרואן, אשר נולד בשנת 2016, זכה לריענון והוא אחד מהדגמים הנמכרים של החברה הצרפתית. הדגם החדש של 2020 אינו כרוך במהפכות טכנולוגיות יוצאות דופן. השוני מהדגמים הקודמים בא לידי ביטוי במבנה השכבה הקדמי, שינוי מפלסי התאורה והוספת תאורת לד, חישוקי 17 אינץ', הרחבת קשתות הגלגלים המעניקות יציבות רבה יותר לרכב והוספה של כריות צידיות לדלתות המונעות פגיעה ושפשופים של הרכב בחללי חנייה צרים.  

המפרט הטכני של הרכב כולל מנוע אטמוספירי הכולל שלושה צילינדרים, 110 כוחות סוס המחוברים לתיבת הילוכים אוטומטית, שש מהירויות ומהירות האצה מאפס קמ"ש למאה קמ"ש ב-10.5 שניות.

יונדאי 10i

הדור השלישי של הדגם הקוריאני נחשב לאחד המוצלחים והמבוקשים בישראל. דגם היונדאי i10 לשנת 2020 נראה מודרני ומוחצן מקודמיו, כשהדבר בולט במיוחד בחזית הרכב. בסיס הגלגלים התרחב ל-242.5 ס"מ, כשהרוחב נדיב גם כן – כ-168 ס"מ. גובה הרכב ירד ל-148 ס"מ לעומת הדגם הקודם שהיה גבוה יותר, כשהאורך של הרכב – 367 ס"מ ונפח תא המטען – 252 ליטרים – לא השתנו.

הדגם החדש מקבל ביטוי גם במפרט הטכני של הרכב. מעבר מתיבת הילוכים אוטומטית אשר לה ארבעה הילוכים, אל מערכת רובוטית בעלת חמישה הילוכים ומצמד אחד. מעבר שאמור להביא את היונדאי i10 להיות רכב מיני חסכוני יותר לעומת קודמיו. ברכב מנוע 1.2 ליטר בעל ארבעה צילינדרים, נפח המנוע 1,197 סמ"ק המייצר כ-84 כוחות סוס. האצת הרכב מאפס למאה קמ"ש עומדת על 15.8 שניות. הוספת הילוך לדגם החדש מאפשרת לרכב להגיע למהירות מרבית של 171 קמ"ש.

בכל הנוגע לבטיחות עולה הדגם מדרגה וכולל בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מהנתיב הכוללת גם סיוע בהיגוי (חידוש לעומת כלל רכבי המיני בישראל), התרעת הירדמות, עמעום אורות גבוהים אוטומטי והתרעה על תחילת תנועת הרכבים מלפנים.

האבזור הבסיסי ברכב כולל מערכת מולטימדיה מקורית בעלת ארבעה רמקולים, מסך שמונה אינץ' הכולל שיקוף טלפונים – "אנדרואיד אוטו" ו"קארפליי", שקעי USB, כיוונון גבוה למושב הנהג, חיישני אורות וגשם, חלונות חשמליים, מראות חשמליות וחישוקי 14 אינץ' לצמיגים.

קיה פיקנטו

הדור השלישי לרכב המיני שהוצג בישראל בשנת 2017 מביא איתו תא מטען רחב יותר לעומת קודמיו כ- 25% נפח נוסף. יחידות ההנעה כוללות דגמים עם מנועים של 1.0 ליטרים ו-1.2 ליטרים וגם תיבות הילוכים ידניות עם חמישה הילוכים ואוטומטיות עם ארבעה הילוכים.

היתרון היחסי של הקיה בא לידי ביטוי במערכות הבטיחות האקטיביות שנמצאות גם בדגמים הראשונים. תא הנוסעים עצמו עשיר יותר לעומת דגמי מיני אחרים ובו מסך מגע נוח ואינטואיטיבי.

(tags)
העלה עוד

כתיבת תגובה

Back to top button