אוכל
פופולרי

מנות לליל הסדר

חג הפסח הוא חג רווי מנות שבו תאכלו מנות עשירות, משביעות, כשרות וטעימות! הכנו עבורכם מדריך למנות החג השונות, אשר יהפוך את שולחן הסדר שלכם לבלתי נשכח! מה כולל הערב הזה שכולו מצות ושאר ירקות?

מתאבנים כמנת הפתיחה

ארוחת ליל הסדר אורכת מספר שעות. את המנות חשוב לבחור בקפידה כך שיתאימו לכל האורחים אשר מגיעים לסעודת החג. עד שכל האורחים שלכם יגיעו, תוכלו לארח את האורחים המקדימים במתאבנים קלילים לצד כוס יין, אשר יפתחו להם את התיאבון עד להגעתם של שאר האורחים. הנה מנת מתאבנים נפלאה המתאימה גם לטבעוניים.

קרפצ'ו סלק  

מצרכים לעשר מנות:
5 סלקים חיים קלופים ושטופים היטב
טחינה גולמית
לימון

אופן ההכנה:

יש לחתוך את הסלקים לטבעות דקות ולסדר בצלחת הגשה
עליהם יש לזלוף טחינה שהוכנה מראש עם מעט לימון, פלפל שחור, מלח ומים.

מרק קניידלך

תוכן (צילום: depositphotos)

אי אפשר לחגוג את חג הפסח ללא מנת הדגל שלו, הלוא היא מרק הקניידלך. לפניכם מתכון מסורתי הממחיש את אווירת החג. המתכון מיועד ל-20-15 כדורים.

המצרכים:

1 ליטר מים

2 כפות אבקת מרק בטעם עוף

1 כוס קמח מצה

3 ביצים.

שמן זית, מלח ופלפל שחור

אופן ההכנה:

את המתכון יש להכין בשני סירים נפרדים. סיר אחד שבו מרתיחים ליטר מים ומוסיפים שתי כפות אבקת מרק עוף וסיר שני שבו מוסיפים את יתר המרכיבים: כוס מים, חמש כפות של שמן זית, קורט מלח, כוס קמח מצה וקורט פלפל שחור. יש לבשל עד הרתחה ואז להוסיף את שלושת הביצים (כל אחת לחוד) ולבחוש עד לקבלת עיסה.

כאשר העיסה מוכנה יש ליצור כדורים ולהשליך אל הסיר הראשון שבו רתחו המים. יש לבשל את הכדורים כעשר דקות, כאשר הכדורים צפים יש להוציא ולהגיש בתוך מרק צח.

מנה ראשונה

לאחר המתאבנים והמרק הגיע תורה של המנה הראשונה. תוכלו לבחור במספר מנות ראשונות אשר יוגשו לשולחן. מומלץ להגיש מנות קלילות שאינן משביעות או גדושות, כדי שיישאר מקום להמשך הארוחה. לפניכם מנת ראשונה אישית לכל אורח.

מיני מאפינס של פטריות ובצל פרווה

מצרכים:

תבנית שקעים

2 בצלים יבשים גדולים לקצוץ דק

2 סלסילות של פטריות שמפיניון או פורטובלו טריות לקצוץ דק

2 ביצים גודל לארג'

4 כפות קמח מצות דק

½ כפית של אבקת אפיה

1 כפית אבקת מרק או אבקת מרק פטריות

מלח ופלפל שחור

אופן ההכנה:

את הבצל מטגנים עם שלוש כפות שמן זית לגוון זהוב בהיר, מוסיפים לבצל את הפטריות וממשיכים לטגן עם מעט מלח כארבע דקות, אחר כך יש להסיר מהאש ולצנן. חממו את התנור ל-180 מעלות.

אחר כך יש לערבב את כל החומרים יחד עם תערובת הבצל והפטריות לבלילה אחידה. שמנו תבנית שקעים עם מעט תרסיס שמן זית וצקו את התערובת. משך האפייה הוא כ-40-30 דקות.

מנה עיקרית

המנה העיקרית היא המנה לה מצפים כולם, זו המנה שבה נשקיע מחשבה רבה, כיצד נפתיע את האורחים שלנו השנה? המנות העיקריות בדרך כלל יוגשו כמנות בשריות, אשר להן גרסאות רבות של מתכונים אותם ניתן למצוא ברחבי הרשת. את המנה העיקרית ניתן להעשיר בתוספות מגוונות, כמו אורז, תפוחי אדמה, ירקות קלויים או מבושלים, כמו גם בתבלינים אשר יוסיפו הן לעומק טעמה של המנה והן לניחוח אשר יעטוף אותה ויתפשט ברחבי הבית. לפניכם מנה עיקרית מפנקת וטעימה במיוחד.

שוקי אווז צלויות בליווי ירקות שורש

מצרכים ל-12 מנות: 

12 שוקיים
600 גרם מלח
600 גרם סוכר
2 בצלים לבנים
2 גזרים
2 כרשות
2 מקלות סלרי
10 ענפי תימין טרי
10 עלי דפנה
לתיבול: שתי כפות מיורן (אזוב), שתי כפות פפריקה מעושנת, שתי כפיות קימל טחון, ארבעה מקלות קינמון, שתי כפיות פלפל שחור גרוס, כפית פלפל אנגלי טחון, שתי כפיות פלפל שאטה.

אופן הכנה:

יש לחמם בסיר עמוק כשלושה ליטרים של מים. אליהם יש להוסיף את הסוכר והמלח ולבחוש עד להמסתם. לאחר קירור המים לטמפרטורת החדר יש להוסיף את השוקיים, לכסות ולהעביר להשריה של לילה במקרר.

ביום למוחרת מחממים תנור ל-150 מעלות (חימום עליון וחימום תחתון), חותכים את ירקות השורש, משמנים תבנית ומניחים. את התבלינים מוסיפים לקערה, ומערבבים עד לקבלת תערובת אחידה. לאחר מכן, יש ליצוק אותה על השוקיים שהוצאו מהמקרר והונחו בתבנית אפייה נפרדת. לאחר מכן מצפים בנייר כסף ואופים כשלוש שעות. מומלץ להגיש לצד אורז או פירה.

מנה אחרונה

אין דבר נפלא יותר מלסיים ארוחה דשנה בקינוח מתקתק וערב לחך. תוכלו לפנק את האורחים שלכם במגוון קינוחים שונים למרות האתגר הנדרש בהכנת קינוח ללא קמח חיטה. בין המנות שתוכלו להגיש נמצא: עוגות פרווה, עוגיות נימוכות לפסח, סלט פירות מרענן, מרנגים ומוסים שונים ועוד. לפניכם קינוח מתקתק לסיום ארוחת חג נהדרת.

עוגת גזר טעימה וכשרה

מצרכים לתבנית בקוטר 24 ס"מ או תבנית אינגליש קייק באורך 30 ס"מ
5 חלבונים
3 חלמונים
1 כוס שמן קנולה ניתן להמיר לשמן קוקוס או לרבע כוס שמן צמחי ו-100 גרם מחית תפוחים.
½1 כוס סוכר
½1 כוס קמח מצה דק
¾ כוס קמח תפוחי אדמה
½ כפית אבקת אפיה
1 כפית אבקת סודה לשתייה
¼ כפית ג'ינג'ר טחון
¼ כפית קינמון
קורט אגוז מוסקט טחון
קורט קינמון
4 כוסות של גזר מגורר
תוספות מומלצות: צימוקים או אגוזים

אופן ההכנה:

יש לחמם תנור ל-170 מעלות.
יש לערבל את החלבונים, החלמונים, השמן והסוכר במשך שתי דקות במהירות בינונית, עד לקבלת תערובת בעלת מרקם אחיד.

יש לנפות את הקמחים, להוסיף את אבקת האפייה, הסודה, הג'ינג'ר, הקינמון ואגוז המוסקט. לאחר ערבוב החומרים, יש להוסיף את התערובת לקערת המערבל. לאחר ערבול קצר של כל החומרים, יש להוסיף את הגזר והתוספות שבחרתם ולהמשיך לערבל עד קבלת מרקם אחיד. את התערובת יש להעביר לתבנית ולאפות כחמישים דקות.

(tags)
העלה עוד

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

Back to top button